Rámy Hobbyking X550 a X666 [od Elkory]
Receze rámů Hobbyking X550 a X666
Rámy jsou technologiky totožné, ovšem mají své odlišnosti a při výberu Framu na copteru je určite dobré vědět, co čekat od takového produktu.. Pravda je, že rám je vcelku solidní, levný a určite zaujme jednoduchou, avšak vkusnou konstrukcí..
Ovšem jak říkám já: nebyl by v tom číňan, aby to mohlo být dokonalé…:)
První dojmy byly perfektní… a nestydím se říct, že, kdyby ten rám nestál za nic, dávno bych ho vyhodil(jako ten svůj, vlastní konstrukce)
Mno tedy pojďme si je trochu přiblížit:
Je to rám solidních 600mm nezi roztečema motoru a není zas až tak vhodný pro 8bit desky, jako jsem tam nasadil já. Narozdíl od X550 má jedno rameno náhradní, a ( EHM) odpružený podvozek.
Je vcelku totožný, až na maličkosti, jako odlišný podvozek…malou nástavbu, silnejší ramena ( 13mm) a jinou barvu…:)
Jak jsem již řekl, rámy to nejsou špatné, ale bez nebyztných úprav se neobejdeme..Jde v podstatě o dvě věci…
1) Hlíník je měkký materiál a jedíný způsob, jak zabránit jeho deformaci je vyplnit jeho vnitřní prostor v místě, kde je největší tlak na jeho konsrukci..
Tam kde je rameno spojeno s rámem, jej vyplním vhodným materiálem. Je vcelku jedno, co k tomu použiji.. někdo používá tvrdé dřevo, někdo plast..Já použil něco co ani netuším co je, ale je to lehké, pevné…Používáme to jako izolační materiál v rozvaděčích..A i když je to vcelku lehké i tak jsem odlehčil devítkou vrtákem, tři dírky nejsou velká váha, ale alespoň něco…Druhá strana(u rotoru) je vyplněna klínkem pouze 10mm na jednu dírku…To pro to, aby šlo uchytit i výřezek podvozku a aby nic nevadilo motoru..Pravda…mohl jsem se párat s dvěma špalíkama, ale jeden perfektně postačí
2) Další neméně duležitá věc u našich rámů, je zajistit ramena oboustranou lepící pásku…Tady doporučuji na ničem nešetřit a ty tři stovky investovat do 1mm gumové pásky od 3M..Na tenhle frame jsem dělal 40mm dlouhé pásky a pomocí nůžek odstřihnul přebývající kraje:
Nejprve přilepíme odpovídající délku na jednu stranu.Pomocí lámacího nože jsem udělal dírky na šrouby( dobré si to z druhé strany nejdřív propíchnout párátkem)..bohužel lepší metodu než pižlat to kobercákem, jsem nevymyslel, ale i když to vypadá všelijak, šroubek projde a to je účel…
a za pomocí rovného něčeho, přilepíme protilehlá ramena na spodní plát framu..Já to mám omotané obyč. 1mm cínem…nejdřív jsem to dělal el. páskou, ale tohle je mnohem elegantnejší řešení..Stejně tak upevním zbylá dvě ramena, nalepím další pásku a připevním vrchní část…
Tak to by byla taková hlavní věc, bez které tenhle frame nebude dělat dobrotu. Ješte se pozastavím nad některými poznatky, které bych určitě nerad opomenul…
Jednou znich je odpružení na rámu 666…Rám 550 ho nemá, takže tam není co řešit, ale můžu říct, že nějaká pružinka náraz stejně nijak neřeší a takové odpružení je spíše sporadické.
Neveřte ani tomu, co je psáno v manuálech…:)
Rám 666 má jen 4 distanční podložky na podvozku( takové ty hliníkové válečky)…jedna z věcí, které je dobré pořešit, i když nutné to není..Pružinky jsem také o něco natáhnul a zavěsil až za druhý šroubek, odpružení je pak mnohem měkčí.
V návodu se dočtete i cosi o tom, že máte výřezky podvozku hodit na minutu do vody a odloupnout ochranou folii…Ovšem i po hodině koupele, budete ochranou folii hledat marně…
Ostré hrany:
a to se týká obou rámu…Nebuďte ke svým bateriím nedůstojní a pořidte jim hezkou ponožku…
Závěrem z toho plyne, že jako rám svou práci odvede jen za patřicných úprav a Zároveň se můžeme rozloučit i se snadnou demontáží, nebo s rozložením do H pro uskladnění,
Mno zas, za těch pár dolaru….:)
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.